manotantens strategier

torsdag 1 april 2010

Ljug

Eftersom jag ljuger till vardags jag... ja, jämt liksom, från det att solen går upp tills det att den går ner i väster... ljuger som egyptierna, tills örona ramlar av, som Pippi påstod att de gör...
Ja, eftersom jag ljuger för mig själv och dessutom så bra att jag ofta tror på det själv så spelar det egentligen ingen roll att det är första april och lögnarhögtid i dag men jag fick faktiskt lust att fara lite extra med osanning nu; att skarva, fabulera, valsa, dikta och båga mer än vanligt, bära falskt vittnesbörd liksom.

Sålunda haver min dag förlupit;
Vaknade före väckarklockan vid halv sex av att solstrålarna letade sig in genom den skira, vita gardinen som böljade lätt i morgonbrisen. Sträckte på mig som en katt... och kände hur hela mitt väsen fylldes av förväntan inför dagen.
Joggade mina stadiga 8 km och tog sen ett långt bad i jacuzzin innan jag ägnade en halvtimme till meditation och yoga. Min frukost bestod av smoothie med färska bär och Le Monde.
La en fräsch make up med naturliga färger och matt finish.
Med tio minuter till godo designerstövlade jag in på jobbet och var ett under, ja ett mirakel av strålande pedagogik hela dagen.
På kafferasten var jag spirituell, witty och en förebild för mina kolleger, för hela mänskligheten måste jag faktiskt tillstå.
Innan jag ordnade så att veganmiddagen för hela familjen stod på bordet 18.00 sharp hann jag med en latte-o-shoppingrunda på stan med väninnorna, my bf's. Dagens fynd var högklackade stövletter; soo right till min fantastiska chaneldräkt som jag så pk-trendigt fyndade på retroshopen för någon vecka sedan.
Efter middagen bytte jag om till KyraK och tog Land Rovern till stallet där Schaman stod färdig; sadlad, slank och nytrimmad. I dag passade vi på att träna lite extra på piaffen inför grand prix'n i helgen... Passagen och piruetterna sitter redan perfekt. Tror vi har vinstchans faktiskt... något annat skulle i ärlighetens namn förvåna mig.
Väl hemkommen tog jag en cognac tillsammans med min man... vi samtalade om Gauguins tidiga impressionistiska stil. Diskuterade huruvida studien "Naken kvinna som lappar sitt linne" redan då 1880 visar på den syntetism och primitivism han senare kom att utveckla.
Brasan i öppna spisen falnade så småningom och jag kröp ner mellan nymanglade lakan bland bolster och dun.

Dvs;
Jag snoozade tills det var panik fem i sju7 och slängde på mig samma kläder som i går. Åt frukost, det gjorde jag i alla fall... på jobbet, tillsammans med barnen som var högljudda och lite extra kverulanta i dag verkade det som.
Den klass jag brukar ha på torsdagar var på utflykt till Skansen faktiskt så jag höll mig undan både barn och kolleger så gott det gick med administrativt dravel och misslyckade försök att planera terminens resterande bildlektioner fram till en kvart i tolv12 när jag hade rastvaktstjänst. Kan inte påstå att jag gjorde några pedagogiska bravurer, här nej... inte heller på em när fritidsbarnen svirlade in... men jag var ju snäll, det var jag ju och vi fikade saft o barnbakta bullar, det gjorde vi. Ljugardagen och skärtorsdagen till ära.
Stapplade (fortfarande sjukosvag) hem vid fyratiden sen och la mig på soffan verkligen och såg That 70's show samt horribla Grey's Anatomy (lipar varje gång; går på såna lätta jag. Hu) innan det bar av till stallet för skitmockning, pälssanering och hästnattning.
En liten tur med Manotjockis längs grusvägen blev det också och den var inte dum alls den, det var den inte men piaffen var helt ur balans. Blir nog ingen Grand Prix i helgen.
Hemkommen inmundigades macka med ost, plain och slösurfades eftersom sonen var väck och datorn ledig och några nymanglade lakan har mina bolster inte sett på åratal nu men den är inte dum i alla fall sängen min, det är den inte... och Di Levas totalkritikersågade Lovestar kom med posten... så dagen får väl godkänt ändå. Åtminstone senare hälften men nu har jag ljugit färdigt for now, godnatt.

5 kommentarer:

Sfinxen46 sa...

Ha!Ha!Ha! Ja nu har du förläng våra liv med några år! Ja jag skrattade så jag grät och kan inte riktigt sluta. Bara jag tänker på ditt inlägg. Hoppas jag minns det hela dagen, för jag ska jobba i eftermiddag och behöver något roligt att tänka på, så jag glömmer mina egna värdsliga krämpor.Ja jag ska jobba hela helgen 13 timmar både lördag och söndag. För att minnas hela helgen så får jag nog skriva ut inlägget och läsa lite då och då när det blir för jobbigt. Ja så får det bli.
Ha en fortsatt trevlig Påsk helg!
Många Kramar

Kajsa sa...

Även jag har fått mig några goda skratt, tack för dem! Hoppas påskhelgen blir lugn o fin.

L8 sa...

vad vore livet utan självbedrägeri?

Irene sa...

Ha, ha, du är verkligen bra på att skriva. Härliga beskrivningar fniss.

Unknown sa...

tänk om allt vore så där behagligt o progressivt här i livet... i verkligheten går det mesta bakåt o neråt, känns det som... när det inte står helt still dårå
men det är ROLIGT att få så fina o snälla kommentarer, det piggar upp... tack allihop!!!

 
web statistics