manotantens strategier

lördag 31 januari 2009

En skön lördag

I dag sov jag till kvart över elva och sen åt jag frukost på konditoriet som ligger högst hundra meter från vårt hus och där de lyckas så superbt med min fika favorit Vaniljhjärtan. Jag satt ute på deras terass som om somrarna är överfull men nu helt öde förståss. Alla som passerade för att komma in på fiket hade nån kommentar om det kyliga med att fika ute men det var verkligen knökfullt inne på fiket, jag hade alla stallkläderna på, solen sken så vinterstarkt och jag kunde ta en cig till kaffet så jag var heeelnöjd där jag satt.


Och vackert är det i Norrtälje även på vintern. Inte så bra bild dock, solen sken starkare än det ser ut...

På väg hem tog jag en bild på en stick-grafitti från mascuerade på vår gård. Såg den bara för någon vecka sen, men vet inte hur länge den suttit där. Fin är den i a f.


Här nedan är en av mina som jag satte upp en kväll i början av januari. Den lyser upp min väg till jobbet. Känner för att sticka en tröja i ungefär samma färger, lite spretigt så där.


Ja, sen fortsatte min sköna lördag med mockning av hästskit och lite ridning på Ängen vid 70-tals huset, där det inte är så halt och hårt som överallt annars. Mano var arbetsglad och very nice att rida och vädret var fortfarande fantastiskt.



Väl hemma insåg jag att en tur till Coop var nödvändigt om vi inte ville dö svältdöden och för att känna mig lite duktig också tog jag med alla tomglas och slängde dem på återvinningsstationen. Handlade sen utan alltför mycket ångest (jag Hatar att handla!) och så hem igen för att med sonens hjälp fixa Lasagne, god sallad och en blåbär/hallon paj m glass till efterrätt. Det gick ner, det gjorde det...


Lite ångest fick jag stå ut med sen när jag var tvungen att betala en del räkningar...för det Hatar jag också, så till den milda grad att jag inte kan förmå mig att betala alla på en gång utan måste dela upp dem, några per dag...men så blir jag ju aldrig klar i tid heller, suck. Men nu är det gjort och annars har det ju verkligen varit en skön lördag!

Snart blir det lite sudoku och så hoppas jag att jag drömmer nåt eftersom 365saker hade ett inlägg om det o jag blev inspirerad... På nåt underligt sätt lyckas de alltid inspirera där, så kolla in 365... om ni inte gjort det redan.

 
web statistics