manotantens strategier

onsdag 23 juni 2010

Jordad och uppeldad

Igen...
Men här har det begrundats och kommits fram till ATT;

- det nog behövs hårt och fysiskt arbete för att jorda jaget i självet.
För det är det som saknats kanske; fysisk ansträngning... sant när jag tänker efter. Jag har blivit gammellat och drar mig för att springa om jag kan gå och för att gå om jag kan stå och för att stå om jag kan sitta och för att sitta om jag kan ligga.
Av sådant får man stela leder och allmänt nedsatt immunförsvar; vilket jag ju dragits med sedan midvintern.
Till att börja med får det räcka med att vara medveten om det... men visst borde man ju yoga och tai-chia och jogga och träna capoeira också... men vi tar det lite lugnt på den fronten ett tag, va. Jag rider ju faktiskt nästan varje dag.

Och ATT;

- det nog behövs ett stimulerande och kreativt projekt nu om sigsjälvet ska bli uppeldat.
För jag har inte varit fullt ut närvarande eller engagerad i någonting på mycket länge nu. Sådant medför en stor meningslöshetskänsla... och det har jag ju i sanning dragits med sedan... ja, midvintern.
Till att börja med får det räcka med att jag är medveten om det... men visst borde man ju lära sig spela guitar; for real och måla de där grejerna man har i huvet och läsa Illiaden och dansa tango och bli nykär och fotvandra till Santiago de Compostela också.... men vi tar det lite lugnt på den fronten ett tag, va.
Jag rider ju faktiskt nästan varje dag... på en häst med stor integritet. Ett projekt i sig det.

Nä, vi tar det lite lugnt på begrundningsfronten öht nu ett tag, va och ser till att komma till tandläkaren med hålet i kindtanden i stället. Fyfan, man kan bli jordad och uppeldad för mindre.

2 kommentarer:

L8 sa...

Verkar klokt att tagga ner. Men tanden får du nog fixa. Aij. Hatar tandis. Du har tur du som har en aktivitet som du gör varje dag. Personligen äter jag...tyvärr mycket oftare än varje dag.

Unknown sa...

Ja, tappade en plombbit för rätt länge sen nu o eftersom jag inte haft några besvär eg har jag dragit mig för att ringa tandis som jag vrkligen hatar jag med... men nu måste måste jag... fyi

 
web statistics