manotantens strategier

tisdag 6 oktober 2009

Äntligen fredag!


Eller, öh, nähänä... tisdag???

Det är tröööögt just nu. Är väl den ihållande förkylningen som gör att dagarna ter sig tre gånger längre än vanligt. Känslan är att det BORDE vara fredag!

Om man åtminstone skulle hinna med tre gånger så mycket då... men icke. Mindre blir det.

Förutom gnäll dårå... det blir det mer av, tydligen.

Och fortfarande en massa beslut som ligger och väntar på att tas... och fortfarande är det jag som behöver ta dem... och fortfarande är de för komplexa att tas... bara så där.

Konsekvenser blir det... hur det än blir med tagandet...



Ahapp, då står jag alltså här nu och har skrivit två grejer på samma gång... två grejer som jag själv brukar tycka är lite halvjobbigt att blogg-läsa om;

1. Gnäll; i allmänhet och över förkylningar i synnerhet!

2. Kryptiska "säga A men inte B" grejer som inte har någon relevans för någon annan egentligen!


Men ni får väl ta det. Kanske får det mig lite närmare nåt tagande av beslut eller så är det bara ytterligare en öppnad grind mot en meningslös hage...

Hursom...

3 kommentarer:

Irene sa...

Jag vill ha semester. NU.

RosaGrep sa...

Jag som har svart bälte i att skjuta upp saker är verkligen inte rätt person att komma med ett råd men det tänker jag göra ändå; Angående beslutsfattning, ofta spelar det inte så stor roll om det blir rätt eller fel, det brukar ändå vara väldigt skönt när beslut är fattat.

Det som har bäst effekt på mig är att tänka antingen "Det spelar ingen som helst roll när jag gör det så jag vill nog göra det nu" eller "Om 10 år kommer jag inte ens komma ihåg det här, så egentligen är det inte vitkigt". Men jag vet ju inte vad du talar om heller så kanske är bäst att knipa igen.

Sedan vill jag lägga till; Förkylningar SUGER! De är till för att hatas och botas med choklad, chips, kakor och vad helst annat onyttigt du kan komma över.

Unknown sa...

irene:ja vi hoppar över ett antal veckor nu tycker jag... jag får iaf inget gjort så

rosa:förstår precis vad du menar ang beslutsfatteriet... behöver ändå lite tid att tänka några tankar klart... hela vägen, liksom... hmm

både ansträngande o rätt tråkigt att tänka ju...

förkylningar botas med onyttigheter, jajamen!

 
web statistics