manotantens strategier

torsdag 29 juli 2010

Kort inhopp...

...på jobbet ett par dagar nu innan jag har ännu en veckas semester.
Men sen är det fasiken slut... på ledighet... på sommarn... på sova-äta-njuta-vara-bara.
Skit också. Men å andra sidan går vi ju mot min favoritårstid här nu så klaga behöver jag inte.
Bara konstatera.

Slut med Pattiläsning också. Buhuu, det är värre...
Jag måste nog ut och biblioteka eller antikvariera nu, i jakt på hennes tidiga poesi, som jag inte (trots min Pattidyrkan) läst nåt alls nästan.
Inte mer iaf än ett försök med en bok (minns ej vilken) som jag lånade på bibblan i alldeles för unga och alldeles, alldeles för oförstående år...


En stor grön gräshoppa, en vårtbitare kanske de heter, han hoppade rätt upp på mitt ögonlock när jag satt i julikvällsmörkret utanför stallet i går. Han eller hon såg väldigt förvånad och omtöcknad ut sen efter den krocken och jag tyckte nog att det var ett ganska onödigt tilltag faktiskt av den långbenta, sprötiga rackarn.

Men annars bara älskar jag dem och ljudet de gör nu när kvällarna blir svartsammet igen.



2 kommentarer:

Irene sa...

Har också börjat jobba. Ett år till nästa sommarsemester.

Unknown sa...

alltid lite sorgligt... framför allt som det tar ett tag innan man kommer in i semesterfeelingen och när man verkligen gjort det är den slut... men sånt är liksom livet...

 
web statistics