manotantens strategier

lördag 2 oktober 2010

Rhinovirusen har paaarteey

Får väl hoppas att mitt immunförsvar orkar mobilisera sig och bekämpa min rediga, bonniga höstförkylning nu då.
Att de vita blodkropparna; min inre arme av mördarceller och makrofager och lymfocyter och allt vad de heter de där tappra minisoldaterna... att de har fighting spirit nog... att deras ledare har strategin klar och lyckats ingjuta moral och mod i barm och blod... att de tar striden.
För snoret är grinchen-grönt nu och slemmet smakar unkna, halvtuggade ormar.
Till det ögon som tåras, bihålor som molar och febersvett som rinner för att i nästa stund stelna till isrännor på huden när frysfrossan kickar in.
Det är precis så trevligt och snyggt som det låter.
Riktigt Floridanaajs är det!
Solbränne- o kritvittleende- fräscht är det.
"Have a nice day" och sånt hurtigruttigt och sandstrandsreklamestetiskt är det.
I alla fall om man jämför lite.
Både pest och kolera är etter värre, det vågar jag slå vad om.

4 kommentarer:

L8 sa...

OMG!!!!! krya och låt nu ditt immunförsvar ta en rejäl dust med de där virusen!!!!
kanske kan syster L8 rekommendera lite cognac för att stötta processen.

Kajsa sa...

Skönt å höra att du mår bra och borstar tänderna ordentligt! Men när sover du??

Irene sa...

Neutrofilerna + kompisar får jobba sig in i döden. Krya på dig.

Unknown sa...

L8; en liten cognac sitter inte fel alls men tyvärr blir det mest vatten för cognacen är sluuut

kajsa; sover gör jag när jag har borstat tänderna... vände tyvärr lite på dygnet efter att ha sovit en hel dag när jag hade feber... på kvällen gick jag in i ett paracetamolrus o kunde inte somna...ajaj

irene; ja, man får verkligen vara tacksam för att de offrar sig neutrofilerna o alla de andra...

 
web statistics