manotantens strategier

söndag 20 september 2009

Bekräftelseknarkare

I'm a sucker for bekräftelse!

Trodde inte det, jag...

Tänkte att det var över och förbi; att jag arbetat mig fram till den sortens egomedvetenhet och självinsikt att jag trots vårt prestationsinriktade samhälle och paranoida västerländska kultur vid det här laget kunde bemästra det där behovet och nuförtiden verkligen klarade av att -med sänkta (mer realistiska) ambitioner- vara "good enough" och liksom nöja mig... bekräfta mig själv genom det.

Men nähänä...

Bekräftelseknarkare är vi nog annars lite till mans... och inte utan fog heller.
Instinktivt som det väl är när vi är små... för vår överlevnad. Ibland får vi inte tillräckligt... eller så får vi det! Det läggs ju ner en massa tid och uppmuntran på våra bebisjag... så sätts ribban redan då; vi blir vana med en hög standard... en nivå som vi aldrig mera uppnår...
Så mycket uppmärksamhet som när vi är bebisar får vi aldrig mer... 24-7 liksom.

Ja, så fog finns det ju men eftersom jag ju har arbetat med det där i så många år så trodde jag verkligen att det var klart... men nähänä; klar blir man aldrig... Och det trodde jag ju också att jag visste...

Jahaaa, nu går det upp ett ljus över varför jag alltid får upp "den hängde"...



För övrigt så anser jag att Karthago bör förstöras eller åtminstone att den svensk-tyska kommisarienohavetskiten som gick på fyran i kväll och som jag såg nån halvtimme av... det... jag menar, DET måste ju bara vara något av det uslaste som gjorts i tv/film väg... Jag försäkrar att mellanstadie eleverna på vår skola skulle kunna agera bättre och definitivt fixa snyggare dubbningar!!!


Saab reklamen som går nu är utan tvekan fyrdubbelt så underhållande och minst 22 gånger så välgjord!

Vilka vackra bilder!!!

De verkar har gjort det igen... de där på Lowe Brindfors (reklamfirman som ju fixade den där Release me-kampanjen också)... ena jävla kreativa bastards det där tydligen.
Hade jag pengar skulle jag köpa en Saab 9-3x direkt...

Låten är specialskriven förstås och har fastnat totalt i mina hörselgångar!




2 kommentarer:

RosaGrep sa...

Jo, sorgligt nog så är man en uppmärksamhetstörstande och bekräftelsesökande varelse, hur gärna man än vill stå på egna ben. Men vi är väl också flockdjur, även de mest individuella och missanpassade av oss vill ha någon där att ta rygg på, eller som tar rygg på än.

Saabreklamen är briljant ja, har även sett någon annan bilreklam som inspirerade mig, men mins förstås inte märket.

Nattsurr, bzzz bzzz. Hej å hå och en flaska med cola!

Unknown sa...

Så är det ju... jag trodde dock att jag inte längre hade lika stort behov av att höra från ANDRA att jag är typ duktig, söt, snäll, ordningssam, stark, kreativ, skicklig bla bla bla osv, trodde också att jag sänkt kraven... medvetet HAR jag sänkt kraven på allt nästan

Det är på gott och ont det... och i perioder vill man av någon anledning bara bli bekräftad...

Tycker mest att det är lite infantilt o pubertalt av mig men men...

 
web statistics