manotantens strategier

lördag 26 september 2009

Good Enough


Den engelske psykoanalytikern Winnicot; han med den spännande teorin kring mellanområdet; den psykologiska "plats" mellan inre subjektiv fantasi och yttre objektiv verklighet där all vår lek, kultur och kreativitet äger rum...

Ja, det var ju han som myntade begreppet good enough parenting och jag antar att det är därifrån den ursprungligen kommer... den numera populära klyschan: den att man inte behöver vara perfekt, att det räcker med att vara good enough...

Det har sen länge varit en av mina räddningsplankor... och mitt motto nästan... för att skyla över att jag verkligen inte är perfekt på något sätt kanske.

På bilden en av konsthantverkaren Maria Öqvist Öhmans fina fågeltavlor. Fler av hennes härliga grejer finns ju på bloggen och hennes hemsida

Kanske att jag beställer en sån tavla jag... att ha i köket... eller i hallen, som en påminnelse precis innan man går ut

Inga kommentarer:

 
web statistics