manotantens strategier

fredag 6 november 2009

Ren igen?


Två dygn i bakpulverblöta behövdes för att kastrullen skulle få tillbaka sin forna glans efter grötmissödet i onsdags när Iggy anföll från ingenstans...

Bara jag själv och mitt rastlösa sinne kvar nu som behöver renas; skrubbas och läggas i blöt...

För faasiken vad den satte sig; Passenger.

Brände fast totalt i min botten.

Det fanns saker samlade kring de ackorden och de orden som bubblar nu och kokar över. Saker som förvånar mig...

Som roar och förfärar... på samma gång.

De är inte nämnbara i detta forum tyvärr så sorry för ännu ett "a men inte b"...

Men det ordnar sig. Jag har ett brev... ett mail kanske... att skriva. Long overdue.

Sen behöver jag bara ligga i blöt ett litet tag till. Så blir jag nog ren o fin igen.

Inga kommentarer:

 
web statistics