manotantens strategier

tisdag 26 januari 2010

Siråu

Solid rocket booster ignition.
All engines running and lift off.
We have lift off!





Joh, för på nollan bär det iväg sini, som en raket mot nya höjder o horisonter, mot storverk o masterpieces, mot bländande leenden och ett ååååsåm leverne.

Joh, för nu blir jag en av de andra jag, en sån där som har saker på sina alldeles rätta platser, som alltid har nåt vademecum friskt över sig och torrt under fötterna... jepp, en sån där som inte skrynklar till sin mantel, inte missar tandläkartider eller glömmer att köpa toapapper.

En sån som följer psykologiska lagar, sociala regler o umgängets konventioner...

Som inte inte halkar av banan.

Som har rätt valla under skidorna o ständigt nyvässade skridskor.

Joh, nu är det dags att launcha ett nytt o hälsosamt liv med groddar o yoga o feng shui. Grönt te och kalligrafi. Med vitaminer o antioxidanter, fibrer o smart-food som tar evigheter att förbereda.

Jag blir all have a nice day och smileysmiley. Rena rama rum och strumpor så fint ihoprullade i lådan.




Näh... ja skoja bara.

Ni trodde väl inte på det en sekund längre än jag själv och det var två.

4 kommentarer:

Irene sa...

Ha, ha, "perfekta" människan fins inte!

Blipp sa...

Det låter inte dumt att va hon, två dagar i veckan o heta Hilda.

Sfinxen46 sa...

*LER* stort ;) Föresten har jag prövat på allt det där och kan tala om att det är överreklamerat. Det finns så många metoder att välja på så efter några dagar har man blivit helt konfys och färdig för tvångströjan. Vem ska sköta jobbet och hemmet? Hur skulle det se ut om vi alla var sunda och friska? Hur många skulle då mista sina jobb? Jag känner att jag i varjefall bidrar till att minska arbetslösheten. Så det så!

Och rullade strumpor protesterar villt och rullar ut sig igen för att söka sig till en annan make/maka. Ja alla behöver vi någon att ty oss till.

Summan av kerdemumman Lev och låt leva

Unknown sa...

irene; nä det är tur att hon inte finns den perfekta... endel försöker väl men jag är säker på att även de med glans på ytan har nåt rufsigt därunder...

blipp; en till två dagar i veckan skulle ju räcka, att va hilda, som fick styra upp en massa som man glömt o ignorerat o missat o struntat i... det är väl "rycken" som är min hilda... kommer lite för sällan bara och kan inte luras på något vis... hon är inte bara ordentlig och flitig, hilda, intelligent också...

sfinx; det är sant det vore ju ett heltidsjobb att va så där ordentlig och ingenting av vardagssysslorna skulle ju bli gjorda om man satt o drack te hela tiden... och var friska o treeevliga
och strumpproblemet är evigt... har nog funnits sen första paret såg världen... mina är swingers o byter partners helt oförblamerat... rodnar inte det minsta ens

 
web statistics