manotantens strategier

lördag 11 april 2009

Påsk-pållar

Japp, nu har tanterna pyntat sina stackars pållar med fjädrar...



För Manos del blev det lite indian-stuk eftersom han är halv-appaloosa... en indian hästras med ANOR det...






Bonzaij som stammar från arabiska öken-vidder blev lite mer beduin-inspirerad...






...och så här roligt tycker Mano det är att bli fotad...


Nej, denna fria indian-själ tycker minsann det är mycket roligare att skrämma tanter... inget svårt alls... det är bara att lägga in tok-turboväxeln över ängen... verkligen visa att här finns det power... bara så att du vet det, tanten!!!

Och inte skryter så mycket för de där andra mat-morsorna om att jag, (denna stora starka vackra springare) skulle ha blivit "mogen" och uppför sig som en "gentleman" och inte busar eller rusar eller får vår-fnatt längre... nänä...

Och du, tanten, du ska veta att hur lätt som helst tar jag kommandot när helst jag vill... och jag HADE faktiskt kunnat springa ända hem utan att du hade kunnat göra nåt... det verkade bara så krångligt att skena in i skogen där... så jag stannade väl dårå...

... säger Schaman med ett överlägset grin...

................. .................... ...................

Men, du Mano, jag blir inte så skrämd faktiskt utan mest bara full av skratt och dito av beundran inför dina krafter, din fria själ...

................. .................... ...................

Och Bonzaij han ler i mjugg... hoho, jag såg nog att du blev liite orolig där när det bara var en meter kvar till snårskogen... om inte jag hade haft min otroligt tunga "tant" på ryggen hade jag gått om er för länge sen... woahahaha...

4 kommentarer:

T sa...

Glad påsk till dig och din stiliga indiankille!
Hoppas ni njuter av vädret och ledigheten till fullo!

Rosa Grep sa...

Ni är lite mer hårdnackade än mig, Le & Li. Själv hade jag skrikit som en stucken gris om Pix hade dragit med mig mot en dunge, och antagligen även flugit som en vante in i skogen när/om hon stannade... Vad är hemligheten? Blytyngder i ridbyxan? Magnetisk sadel?

De var bra tjusiga på de första bilderna. Sedan är Mano, eh, "mindre" tjusig. Inget El Mano moment iallafall.

Unknown sa...

Det är pur överlevnadsinstinkt som gäller när El Maco får RYCK a la Mexikanskt-nutcase... ren vilja och FINSK SISU...

och ja det är riktiga El Mähä-moment de där andra bilderna...

Unknown sa...

Rosa Grep o alla andra Ni måste ju kolla nu på "Inspire me now's" updatering i dag...
sööööt!

 
web statistics