manotantens strategier

söndag 19 april 2009

Länkningsförsök och lördagens stök

Någon killar Mano under hakan...

Links

Testar nu då att "linka" lite snyggare till stallkompisarnas bloggar: här är en... och så en till; från Cixis "matmamma". Så har vi Villes matte och Bonzaijs...Om jag fattat rätt så var det ju inte svårt förstås men lite omständigt ju!


Lördagen

Ja, i lördags visade aprilvädret verkligen upp sin kreativa sida och ändrade sig var 20:e minut... Sol, hagel, sol, storm, snö, sol...Så vi -hästmänniskor- som samlats för stallmöte och grillning vandrade ut och in och ut igen med bordet, a la reklamen, för nåt år sen... den med sillen o midsommarvädret...







Alla "tanter", utom Li som fotar...
Verkar som om jag drar nån "ketchupskvättande" rövarhistoria...



Har lite pics från vår gemensamma uteritt på morgonen innan stallmötet också men nu sitter jag vid F's laptop och den har ett sånt där äpple på framsidan och jag har inte riktigt fattat alla funktioner... eller nån alls, känns det som... för nu kunde jag inte komma åt bilderna som jag hade i lilla kameran heller... Kan ju inte vara så svårt men, nänä, idag (natt) är jag osedvanligt... eller ja, sedvanligt... TRÖG!Uppdaterar när jag kommer åt en pc som vill vara min vän...

************************************************************
26 april
Fixat nu... med sonens dator som är "snällast"...





















Tv: Bonzaij o Fiammma funderar över varför alla är inne i stallet den här tiden på dagen....

Th: Cixi undrar vad hennes matte egentligen håller på med. Ville och Ivar har heller ingen aning....



















Schaman försöker charma först M och sen Li med en puss... o det lyckades; han fick sin morot!




"Ridskole-varning" när alla väntar på "signal" att gå ut...














Uppställning på stallplan alla utom Ville o T . 
Fr v:
Bonzaij o Li
Fiamma o M
Ivar o A
Lukas o S
Mano o jag
Cixi o J










Sen red vi B'sson rundan på spralliga hästar, i ömsom sol ömsom storm o hagel...


Inga kommentarer:

 
web statistics