manotantens strategier

fredag 6 februari 2009

Familjemedlem nr 4 ca 90 kg

Vi har bara en bil och en bilnyckel och det ställer till det ibland, för det händer inte alltför sällan att min man P (familjemedlem nr 4) plockar med sig denna enda nyckel fast han åker buss till jobbet på Arlanda... i bara farten. Det är han det, i ett nötskal. Tankarna nån helt annanstans nästan jämt... disträ är bara förnamnet och rätt uppe i det blå... om man ska uttrycka det snällt.
Han skulle väl inte bli glad om jag beskrev honom efter vad jag tänker om honom när jag är på väg till jobbet eller stallet och inte hittar några bilnycklar, och tror att det är jag som förlagt dem eller tappat dem och letar igenom hela lägenheten och halva N:e och innan jag får tag på denna mobillösa människa.... hmm, nej den beskrivningen ska jag bespara honom.
Hursom helst så har jag inte frågat honom heller om han vill synas på ngn bild och skulle jag fråga så säger han nej, det vet jag, så han slipper väl, ett tag till.
Han är musikalisk i a f P och spelar på allt han kommer åt. Pugilist också och seglare... ett otroligt minne har han och sitter därför inne med en massa "värdelöst vetande"... läser snabbt och mycket... snackar kopiöst och snarkar så in i vassen! Inte lätt att leva med alltså, men det har jag gjort nu i 24 år nu så... ja...

Inga kommentarer:

 
web statistics