manotantens strategier

torsdag 19 mars 2009

Bytt!

Sen jag nördade ihop helt här i blogträsket har jag läst hundratals bloggar... Jag behöver inte tv eller romaner eller sudoku längre för att fördriva nåt av den lilla tid jag behööver fördriiiva... bara computern och jag har underhållning så det räcker och blir över. Jag hinner inte med allt jag vill läsa, se och höra heller...
Odysseus Illiaden eller Prousts "På spaning efter den tid som flytt" de finns ju där, alltid... har väntat i århundraden... känner mig inte stressad inför dem, men bloggarna... bloggarna de pockar o pockar med uppdateringar och ständig närvaro... och jag älskar det... kan inte få nog, det är lite sjukt nästan, jag vet... och hoppas det är en "period" bara, som jag växer ur så småningom (som trotsåldern eller puberteten) för jag har inte sån mängd tid att fördriva egentligen. Har inte mer jag vill prioritera bort nu när städning, tvätt, matlagning och till viss del sömn är bortrensat till ett minimum.
Men det är ju så inspirerande att läsa allas tankar, tips, ideer, funderingar, formuleringar, fantasier, önskningar, drömmar farhågor, målbilder, minnen, nuet-skildringar och framtidsvisioner. Från ytligaste trams till djupaste allvar! Och jag är helt galen i alltihop, fullkomligt älskar det...

...........................................

vad jag bytt... återkommer jag med för nu är min rast slut!

4 kommentarer:

Irene sa...

Hm, håller med. Vad är TV?
Hur gör du för att söka intressanta bloggar?

Anonym sa...

stöter man bara på EN intressant blog så hittar man ju andra, av sig självt nästan... många bloggar har kanske 10-20 länkar i sin läslista och de 10-20 bloggarna kanske lika många vardera så man kan nästan säga att de hittar mig, bloggarna...

m sa...

TV? Först degraderade vi från gratis telia-TV med alla kanaler till marksänd genom telias box. För ett tag sen blev vi av med marksänd också. Vi har inte tittat mycket på TV de sista åren, men måste medge att jag saknar ibland ett visst bakgrundsljud. Konstigt, den var ju nästan aldrig på. Håller med dig om bloggarna. T o m sudukot får vänta på att jag måste kolla bloggar. Nyfiken i en strut :)

Unknown sa...

det bakgrundsljudet är vår tids sprakande brasa... eller var, nu är det väl mer mp3'n eller datorsurret som inger den där tryggheten...

 
web statistics