manotantens strategier

söndag 5 juli 2009

Zorro

Snart dags för fortsättning på "häst-memoarerna".
Har börjat fixa lite bilder = fotade foton, för jag har ingen scanner, jag. De flesta fotona är ju också kvar hemma på Åland men jag lånade med mig ett album sist iaf...

Här en bild på vår Zorro och mitt 20 års-jag i "Patti-hatt". Syster A tog bilden minns jag, med min gamla Praktika, som jag älskade...


Zorro är nog den friskaste häst jag någonsin har mött... inte en enda hälta vad vi kan minnas
(min mamma, mina systrar o jag)... INTE EN halt dag på de drygt 15 åren vi hade honom.

Han åt sig till kolik en gång, på groddad havre som han kom åt av en olyckshändelse... och så fick han "värmeslag" en sommar... annars var han frisk som en nötkärna på alla sätt o vis...
Men mer om honom sen dårå...


1 kommentar:

Irene sa...

Vilken underbar bild!

 
web statistics