manotantens strategier

måndag 13 juli 2009

Mörkrets grotta


Nu har jag spenderat så mycken nät-tid lately (med inläggslånga kommentarer) i kommentarsfälten hos andra att jag blivit alldeles yr av allt psykologiskt flummeri (både vetenskapligt och ovetenskapligt)
Både gammel-gubbarna Freud o Jung och andra mer groovy gubbar har dryftats... och projiceringar och Vivianne...
Och sånt hippie-Castaneda-shit som ligger mig varmt om hjärtat men som inte helt passar här, där jag inte är tillräckligt anonym... och har ett samhälleligt anseende att behålla...
(helt tomt på fritids??? så kan vi ju inte ha det...)

Annars går semesterdagarna och jag spenderar en del tid i "the dungeon of darkness", dvs klädkammaren som bara ytligt påminner om en sådan kammare... där är kaos bara förnamnet...

Att grottan ligger angränsande till sonens hell-hole gör inte saken lättare...
Det är en sån där sak som bara måste få ta tid... man måste liksom komma förbi bossen... "the dungeon keeper" först...


Inga kommentarer:

 
web statistics