manotantens strategier

onsdag 15 juli 2009

Clogs


Jag köpte ett par träskor för ett tag sen men de är inte är helt lätta att gå i, av nån anledning; stolpiga liksom...

Dottern sa att jag måste lära mig gå som en 70 tals diva.

Hur fasen går en 70 tals diva?

Sist jag hade träskor var väl iofs just i mitten av 70 talet... då gjorde jag som alla andra på högstadiet... drog av gummisulorna undertill på klacken så de skulle slitas ner till en sån där absolut ryggmördande bakåtlutning...
Antagligen var det just det som gav den där groovy, lätt diviga 70 tals gångstilen.

De blev dessutom livsfarligt hala och perfekta att hänka på nån Crescent eller Husqvarna med!
Även på vintern hade vi dem... med ragggsockor... när vi tolkade efter mopparna...

Sen kom platå-träskorna... ville man ju inte slita ner... men det var med fara för liv o lem man stolpade iväg med dem till plugget; i snösörjan...

Inga kommentarer:

 
web statistics